399 dollár, Entennek hívják, úgy néz ki, mint egy prémium fejhallgató, valójában egy okoseszköz, amit neurológusok fejlesztettek ki. Nemcsak zenét játszik le, hanem az agy frissességét képes mérni. A fejhallgatót tervező Neuralable egyik alapítója ráadásul egy magyar-izraeli származású huszonéves.

A fejhallgató párnás részében elektródák vannak, amelyek használat közben képesek olvasni az agy hullámait.

„A nap végén kapsz egy bizonylatot arról, mikor, mi vonta el a figyelmed, és ez hogyan befolyásolta a hatékonyságod” – magyarázza Ramses Alcaide, a fejhallgatót tervező Neurable egyik alapítója és vezetője a Forbes.com-nak.

Magyar társalapító
A Neurable-t az amerikai Cambridge-ben alapították 2017-ben, az ötletgazda Alcaide társalapítója bizonyos Adam Molnar, nekünk inkább Molnár Ádám, teljes nevén egyébként Adam Eizenberg-Molnar. A 28 éves, magyar-izraeli származású első generációs amerikai cégalapító 2020 decemberében szerepelt a Forbes globális 30/30-as listáján, vagyis a legsikeresebbnek választott 30 alatti fiatalok között.

Fejlesztésükkel azt célozzák, hogy mindenki jobban kiismerhesse az agyát, és ennek megfelelően jobban teljesítsen.

Az Enten egyik tesztelője például arról kapott visszaigazolást, hogy reggel sokkal fókuszáltabban tud dolgozni, és hatékonyabb akkor, ha későn ebédel. Másnál jöhet olyan eredmény, hogy munka előtt érdemes beiktatnia egy-egy hosszabb szünetet némi feltöltődésre, vagy, hogy milyen zenéket érdemes hallgatnia, hogy jobban elmélyülhessen.

Majd tudja, mikor ne zavarjanak
A fejhallgatókat várhatóan 2022 tavaszán kerül forgalomba, most viszont közösségi finanszírozási kampányt indítottak az Indiegogón, ahol olcsóbban, 199 dollárért lehet előrendelni az Entent. Alcaide szerint ez elsősorban marketing célokat szolgál, és nem a gyártási költségek fedezetére kell – nemrég vontak be 14 millió dollárt olyan befektetőktől, mint az M Ventures vagy a Quest Venture Partners.

Alcaide a fejlesztések későbbi irányairól is beszélt: amint nagyobb tömegek használják a fejhallgatót, annál több adatra tesznek szert, és annál jobban tudják majd finomítani a szolgáltatásaikat.

Együttműködést terveznek a Spotify-jal a felhasználók playlistje és a koncentráció közötti összefüggés mélyebb elemzéséhez. Olyan funkción is dolgoznak, hogy be lehessen állítani a fejhallgatót úgy, hogy ha az elmélyült munkát észlel az agyban, akkor ne hagyja csörögni a telefont vagy másképp elterelni a felhasználó figyelmét.

„Sokkal többről van itt szó, mint amit most csinálunk ezzel a fejhallgatóval” – mondja Alcaide.

https://forbes.hu/uzlet/ez-a-fejhallgato-az-agyadat-is-letapogatja-es-meg-magyar-szal-is-van-a-sztoriban/