Az élőzenei szektor megosztott abban a kérdésben, hogy mennyire marad velünk az élő, online közvetítés azután is, hogy újra lehet majd rendes koncerteket tartani. A Live Nation új bejelentése azt mutatja, hogy a szektor egyik óriása úgy gondolja: lesz rá igény továbbra is.

Több mint 60, a cég által üzemeltetett amerikai koncerthelyszínt szerelnek fel olyan technológiával, ami lehetővé teszi, hogy ha a fellépő akarja, akkor “egyetlen kapcsolással” elindíthatja az élő közvetítést. Ebben a Live Nation partnere a Veeps. A céget 2017-ben alapította a Good Charlotte pop-punk zenekar két tagja, Joel és Benji Madden; januárban lett a többségi tulajdonos a Live Nation. Olyan legendás helyszínek szerepelnek a programban, mint a San Francisco-i és a philadelphiai The Fillmore, a New Orleans-i és chicagoi House of Blues; a klubok mellett nagyobb helyszínek is lesznek, mint pl. a Los Angeles-i The Wiltern amfiteátrum.

A Veeps 2020-ban az online jegyeladások után több mint 10 millió dollárt fizetett ki a platformot választó zenészeknek (köztük volt például Patti Smith, Liam Payne, Louis Tomlinson és Brandi Carlile). Az adataik azt mutatják, hogy egy élőben közvetített koncert más platformokon is megnöveli az előadó iránti érdeklődést. A felvetésük szerint az, hogy egy koncert így “globális eseménnyé” válhat, olyan plusz jegybevételt hoz, amit például a show-k még látványosabbá tételébe lehet visszaforgatni.